Erasmus+
Örömmel tájékoztatjuk Önöket, hogy az Közép-magyarországi Agrárszakképzési Centrum az Erasmus+ pályázaton ismét támogatást nyert.
Erasmus + KA1 Köznevelési pályázat
Közép-magyarországi-Agrárszakképzési Centrum
21 kiutazó kolléga
Támogatás összege: 65.456 EUR
Módosult támogatási összeg: 53.681 EUR
Projekt kódja: 2020-1-HU01-KA101-077826
Projekt címe: IN full swing 2020/2021
Időszak: 2020.09.01 – 2022.09.30.
A pályázat legfontosabb eredményei itt érhetőek el (csatolva a bemutató)
2021.08.02-2021.08.13.
Soft skills in education using drama methodology and emotional intelligence abilities, módszertani továbbképzés
Közép-magyarországi ASzC Dr. Szepesi László Mezőgazdasági Technikum, Szakképző Iskola és Kollégium
Magyar nyelvű beszámoló
Szállást az iskola közelében választottunk. Vadonatúj apartmanban laktunk. Minden nagyon szép volt. Buszmegálló a ház előtt, ahol negyedóránként közlekedtek a buszok a tengerpartra.
Mivel Ciprust « zöld » országnak minősÍtették, így csak egy beutazási papírt kellett kitölteni, és így nagyon egyszerű volt az utazás. Repülővel utaztunk, a taxit a szálláshoz még itthonról rendeltünk. Így nagyon kényelmesen, egyszerűen megtaláltuk a helyünket.
Az első napon vártak minket a ház előtt az iskolából. Felmérték az angol tudásunkat, majd differenciált oktatásban részesültünk. A tanárunk, nagyon lelkes, fiatal, hiteles személy volt. Mindent elmagyarázott, minden kérdésünkre válaszolt. Csak jókat lehet mondani az iskoláról.
A vezetővel egyszer sikerült találkoznunk, mikor a papírokat rendeztük. Nagyon udvariasak, kedvesek segítőkészek voltak velünk.
A napi 4-5 óra folyamatos angol óra nagyon sok, mind a tanárnak, mind a diáknak. Ezt légkondicióval, süteményekkel, üdítővel próbálták enyhíteni. Igazán nagyon kellemes volt. Szitúációkat gyakoroltunk, és az ott jelentkező nyelvtani szabályokat beszéltük meg. Utazás, család, bevásárlás, étterem, óra stb. Folyamatosan beszéltettek minket, hiszen az első héten csak ketten voltunk a csoportban.
Nemzetközi startégiára vonatkozó javaslatok
Nemzetközi együttműködések fejlesztése. Bekapcsolódás stratégiai partnerségi programokba. Oktatóként részt venni a gyerekek nyári külföldi gyakorlatain.
Legnagyobb eredmények, személyes sikerek
Legnagyobb eredményem, hogy önállóan tudtam angolul bevásárlást intézni, buszjegyet venni, programokat megbeszélni. (Cipruson mindenki beszél angolul)
A program értékelése angol nyelven
(1000-1500 karakter szóközzel)
During the program we were following the derivative programme, in small learning groups (it was only the two of us), in four hours lessons every day. Our teachers were professionals and authentic. We didn’t learn a lot of new things about teaching methods, but they were very encouraging. They explained everything we didn’t understand and answered all our questions.
I personally feel we did improved a lot in understanding expressions, in speaking and in using everyday life’s words. We were practicing situation exercises like shopping, travelling, restaurants, introduction. On the weekend we went to an organised trip to explore an Archeological excavation, famous tourist sites of Cyprus. We saw beautiful beaches and the most famous rock: the mythological Aphrodite’s birth-place.
Mennyire érezte magát felkészültnek a mobilitás előtt –
(Írjon mellé egy 1-5 ig számot – 1 : egyáltalán nem éreztem magam felkészültnek, 5 – nagyon felkészültnek éreztem magam)
Mennyire érezte magát felkészültnek a mobilitás után –
(Írjon mellé egy 1-5 ig számot – 1 : egyáltalán nem éreztem magam felkészültnek, 5 – nagyon felkészültnek éreztem magam)
2021.08.02-2021.08.13.
Soft skills in education using drama methodology and emotional intelligence abilities, módszertani továbbképzés
Közép-magyarországi ASzC Dr. Szepesi László Mezőgazdasági Technikum, Szakképző Iskola és Kollégium
Magyar nyelvű beszámoló
Szállást az iskola közelében választottunk. Vadonatúj apartmanban laktunk. Minden nagyon szép volt. Buszmegálló a ház előtt, ahol negyedóránként közlekedtek a buszok a tengerpartra.
Mivel Ciprust « zöld » országnak minősÍtették, így csak egy beutazási papírt kellett kitölteni, és így nagyon egyszerű volt az utazás. Repülővel utaztunk, a taxit a szálláshoz még itthonról rendeltünk. Így nagyon kényelmesen, egyszerűen megtaláltuk a helyünket.
Az első napon vártak minket a ház előtt az iskolából. Felmérték az angol tudásunkat, majd differenciált oktatásban részesültünk. A tanárunk, nagyon lelkes, fiatal, hiteles személy volt. Mindent elmagyarázott, minden kérdésünkre válaszolt. Csak jókat lehet mondani az iskoláról.
A vezetővel egyszer sikerült találkoznunk, mikor a papírokat rendeztük. Nagyon udvariasak, kedvesek segítőkészek voltak velünk.
A napi 4-5 óra folyamatos angol óra nagyon sok, mind a tanárnak, mind a diáknak. Ezt légkondicióval, süteményekkel, üdítővel próbálták enyhíteni. Igazán nagyon kellemes volt. Szitúációkat gyakoroltunk, és az ott jelentkező nyelvtani szabályokat beszéltük meg. Utazás, család, bevásárlás, étterem, óra stb. Folyamatosan beszéltettek minket, hiszen az első héten csak ketten voltunk a csoportban.
Nemzetközi startégiára vonatkozó javaslatok
Nemzetközi együttműködések fejlesztése. Bekapcsolódás stratégiai partnerségi programokba. Oktatóként részt venni a gyerekek nyári külföldi gyakorlatain.
Legnagyobb eredmények, személyes sikerek
Legnagyobb eredményem, hogy önállóan tudtam angolul bevásárlást intézni, buszjegyet venni, programokat megbeszélni. (Cipruson mindenki beszél angolul)
A program értékelése angol nyelven
(1000-1500 karakter szóközzel)
During the program we were following the derivative programme, in small learning groups (it was only the two of us), in four hours lessons every day. Our teachers were professionals and authentic. We didn’t learn a lot of new things about teaching methods, but they were very encouraging. They explained everything we didn’t understand and answered all our questions.
I personally feel we did improved a lot in understanding expressions, in speaking and in using everyday life’s words. We were practicing situation exercises like shopping, travelling, restaurants, introduction. On the weekend we went to an organised trip to explore an Archeological excavation, famous tourist sites of Cyprus. We saw beautiful beaches and the most famous rock: the mythological Aphrodite’s birth-place.
Mennyire érezte magát felkészültnek a mobilitás előtt –
(Írjon mellé egy 1-5 ig számot – 1 : egyáltalán nem éreztem magam felkészültnek, 5 – nagyon felkészültnek éreztem magam)
Mennyire érezte magát felkészültnek a mobilitás után –
(Írjon mellé egy 1-5 ig számot – 1 : egyáltalán nem éreztem magam felkészültnek, 5 – nagyon felkészültnek éreztem magam)
2021.08.02-2021.08.13.
Language and Culture, 21st Century Communication Skills, Adult English Language Courses, nyelvi és módszertani vegyes továbbképzés
Közép-magyarországi ASzC Varga Márton Kertészeti és Földmérési Technikum és Kollégium
Magyar nyelvű beszámoló
Vendéglátóm egy ír család volt, melyet a nyelviskola szervezett. Klasszikus kertvárosi övezetben Dublin észak-keleit részén laknak, 20 perces sétára az Észak-Ír tengertől. Ann, a házasszony rendkívül kedves és barátságos volt, mindenben törődő, kifejezeten ügyelt arra, hogy finom ételeket tálaljon fel, s bármikor kiszolgálhattam magam a konyhában. De nemcsak az ellátást biztosította, hanem beszélgetett is velem, figyelt és megpróbálta kitalálni néha, hogy mit is akarok mondani. Igyekezett lassan és érthetően beszélni. Nagyon megkedveltük egymást, a jövőben is tartani fogjuk a kapcsolatot.
Az újkeletű járványügyi intézkedésekkel együtt is gördülékeny és problémamentes volt az utazás. Ügyelni kellett arra, hogy minden papír rendben legyen. A járatok pontosan indultak, a repülés élvezetes volt.
Az előzetes szervezés során, és a mobilitás ideje alatt is mindent megtettek, hogy a résztvevők elégedettek legyenek. Minden információt megadtak, a szervezés gördülékeny volt. A tanárok az online oktatás ellenére is hatékonyan tanítottak, nagy figyelmet fordítottak a változatos módszerekre és nyelvtanulási területekre, volt ismétlés és visszajelzés, mely a tanulási folyamatnak fontos része.
Mindent megtettek a program sikeres lebonyolítása érdekében, érezhetően nagy figyelmet fordítottak a részt vevőkre, közvetlenül kommunikáltak, és ők is várták a visszajelzést, szóban és írásban egyaránt. Kíváncsiak voltak a véleményünkre a képzés alatt folyamatosan.
A program minden tekintetben maximálisan megfelelt a várakozásaimnak. Rendkívül változatos tevékenységek révén (online tanulás, kirándulás, múzeumlátogatás, csoporttársakkal és tanárokkal való offline és online kommunikáció, vendéglátóimmal és lakótársaimmal való kommunikáció) kellett az angol tudásomat mozgósítani, és új dolgokat tanultam folyamatosan. (Ez a nyelvre, nyelvtanra és a tartalomra is vonatkozik.)
Nemzetközi startégiára vonatkozó javaslatok
A kollégák körében további népszerűsítését javaslom, mert rendkívüli tanulási folyamat a külföldi nyelvgyakorlás vagy módszertani továbbképzés.
Legnagyobb eredmények, személyes sikerek
A legnagyobb eredmény, hogy a kommunikációt nem kerülöm, attól félvén, hogy nem értem, amit mondanak, nem tudom megfogalmazni, amit akarok, vagy nem fogják éretni, amit mondok. Ehelyett folyamatosan kérdeztem, (angol kérdéskultúra jelentős fejlődését eredményezve), igyekeztem kevesebbet fordítani fejben, ez még fejlesztendő terület. A digitális felületek kezelése is nagy sikerélmény volt, különösen a projekt feladatok esetében. A vendéglátóm barátsága, a tanárokkal való beszélgetés örök élményem lesz, és további szorgalmas tanulásra sarkallnak.
A program értékelése angol nyelven
(1000-1500 karakter szóközzel)
A program értékelése angol nyelven (1000-1500 karakter szóközzel) My host was an Irish family organized by the language school. Ann, the lady, was extremely kind and friendly, caring about everything, taking special care to serve delicious food, and I could serve myself in the kitchen at any time. But not only did he provide care, he also talked to me, watching and sometimes trying to figure out what I wanted to say. He tried to speak slowly and intelligibly.
We liked each other very much, we will keep in touch in the future. Every effort of host institute was made during the pre-organization and during the mobility to make the participants satisfied. The program met my expectations to the maximum in all respects. Through a wide variety of activities (online learning, field trips, museum visits, offline and online communication with groupmates and teachers, communication with my hosts and flatmates) I had to mobilize my English and learn new things constantly. (This includes language, grammar, and content.) Biggest achievements, personal successes The biggest result is that I don’t avoid communication. Instead, I kept asking, (resulting in a significant development of English question culture), trying to spend less in my head, this is an area that still needs to be developed.
Managing digital interfaces has also been a great success, especially for project tasks. The friendship of my host, the conversation with the teachers will be my eternal experience and will encourage me to study harder.
Mennyire érezte magát felkészültnek a mobilitás előtt –
(Írjon mellé egy 1-5 ig számot – 1 : egyáltalán nem éreztem magam felkészültnek, 5 – nagyon felkészültnek éreztem magam)
Mennyire érezte magát felkészültnek a mobilitás után –
(Írjon mellé egy 1-5 ig számot – 1 : egyáltalán nem éreztem magam felkészültnek, 5 – nagyon felkészültnek éreztem magam)
2021.08.02-2021.08.13.
Deutsch Intensiv, nyelvi továbbképzés
Közép-magyarországi ASzC Táncsics Mihály Mezőgazdasági Technikum, Szakképző Iskola és Kollégium
Magyar nyelvű beszámoló
A kurzusra úgy utaztam, hogy párom is velem tartott, így a szállásra fordítható összeget értelemszerűen kiegészítette. Így kedvező ár-érték aránnyal egy eléggé jó színvonalú belvárosi, reggelis szállás sikerült foglalni, ami közel esett a nyelviskolához, valamint a város látnivalóihoz is.
Az utazás saját gépkocsival történt, kb. 8 órát vett igénybe. Ez lehetőséget biztosított egyrészt arra, hogy a szélsőséges időjárásnak megfelelő mennyiségű és minőségű öltözetet vihessek magammal, másrészt megkönnyítette a környező látnivalók megközelítését. Ezt teljes egészében ki is használtam. Parkolásra díj ellenében a szállás környékén nyilvános parkolóban volt lehetőségem.
Az Inlingua Innsbruck nyelviskolát választottam a tanfolyamra. Az iskola a gyönyörű Innsbruck város centrumában, jól megközelíthető helyen helyezkedik el. Nagyon kulturált kialakítású, jól felszerelt tantermekkel, kis konyhával, közösségi térrel, tiszta, szép mosdókkal várják a tanulni vágyókat. Minden adott ahhoz, hogy a hallgatók jól érezzék magukat. A csoportkialakítás rendkívül kedvező volt, első héten három fős, második héten 2 fős csoportban tanulhattam. Az iskola a tanfolyamhoz színvonalas, érdekes tankönyvet biztosított, amelyből a tanulás itthon is folytatható.
Az iskola vezetője nyitott volt az előzetes és a tanfolyam alatti kommunikációra, minden kérdésre válaszolt, kéréseimet lehetőség szerint teljesítette. A csoportba sorolás egy írásbeli teszt alapján már az utazás előtt megtörtént. A nyelvtanárok jól felkészültek, szimpatikusak. Napról napra rengeteg házi feladatot adtak, de ezt valójában mi, hallgatók kértük, és el is készítettük ezeket.
Innsbruck környezete rendkívül sok lehetőséget biztosít nemcsak a nyelvtanulásra, hanem a kulturális örökség és a természeti kincsek megismerésére is. Ezért ez egy nagyon jó helyszín a hasonló képzések megvalósítására. A kiváló nyelviskolával kiegészítve ez a program minden lehetőségében, kínálatában megfelelt az elvárásoknak, sőt túlteljesítette azokat.
Nemzetközi startégiára vonatkozó javaslatok
Ausztria, mint célország abszolút alkalmas lehet a tanulói gyakorlatok helyszíneként. Korábban is volt már néhány Ausztriába szervezett út.
Előnyei:
- lehetőséget biztosít a német nyelvet tanuló diákoknak arra, hogy ők is részt vehessenek külföldi tapasztalatszerzésekben
- Ausztriában az állattartásnak és a kertészetnek is komoly hagyományai vannak, jól felszerelt iskolák és mezőgazdasági cégek állnak rendelkezésre, amelyek fogadni tudják a diákokat
- Közelsége miatt az utazás könnyen megszervezhető, akár autóval, akár kisbusszal lehet közlekedni, ami a kulturális programok szervezésénél nagy könnyebbséget jelenthet.
Legnagyobb eredmények, személyes sikerek
Személyes sikeremként értékelem, hogy a nyelvi kifejező készségem jelentősen fejlődött a két hét alatt. Már az első hét végén megnyilvánult ez egyfajta magabiztosságban, bármilyen program szervezésébe kezdtem. A német nyelvű honlapokon jól eligazodok, problémák, kérdések esetén tudok segítséget kérni. Ezek a kompetenciák nagyon jól jönnek egy külföldi, német nyelvterületen szervezendő tanulói program esetén is, de hasznosíthatóak a külföldi csoport fogadása esetében is. A nyelvórák kihívásainak jól megfeleltem, feladataimat színvonalasan tudtam elkészíteni, ezekre pozitív visszajelzéseket kaptam, ami nyilván jól esett, és nagyon motivált a továbbiakban. A program jelentősen hozzájárult szellemi, mentális és fizikai feltöltődésemhez.
A program értékelése német nyelven
(1000-1500 karakter szóközzel)
Ich hatte die Möglichkeit, an einer zweiwochentlichen Sprachkurs in Österreich teilzunemhmen. Dazu habe ich die Sprachschule Inlingua in Innsbruck gewahlt. Das war ein gutes Gewahl, die Sprachschule hat sehr gute Parameters : sie hat eine sehr gute Lage : direkt im Stadtzentrum, neben dem Hauptbanhhof. Die Klassenzimmer sind sehr freundlich, sauber und modern.Die Lehrer sind gut treniert. Die Lehrgruppen sind klein : in der ersten Woche waren wir nur zu drei, in der zweiten Woche nur zu zwei.So kann man sehr intesive lernen. Das war auch sehr gut, dass wir in den zwei Wochen anderen Lehrer hatten : erste Woche eine junge Lehrerin : Fiedericke, zweite woche einen temperamenten Lehrer : Diego. Vormittags hatten wir Sprachstunden.
Für die Nachmittag hatten wir immer Hausaufgabe bekommen. Am meisten beschaftigte ich mich damit 2-3 Stunden, und morgens wieder eine Stunde. So konnte ich immer bereit sein. Die Stadt : Innsbruck war auch ein gutes Wahl, es ist reich in Sehenswürdigkeiten.
Nachmittags konnte ich immer neue fantastische Platze in der Stadt oder in der Nahe besuchen, und in der Wochenende konnte is in der Umgebung gössere Ausflüge machen. Meine kulturelle Programme waren : die Altstadt besichtigen ( Goldenes Dachl, …) Spaziergange in dem Stadtzentrum Schloss Ambras besichtigen, ein Speziergang in der Schlossgarten Bergisel : olympische Schieschanz besichtigen Nordkette, Patscherkofel Die Swarowski-Ausstellung besichtigen Kühtai : ganztagige Wanderung am Wochenende Söldern : Ausstellung Spectre, Wanderung, Ötztal Ich habe mich sehr gut gefühlt. In der deuschen Sprache wurde ich selbsbestimmter, ich habe mich sehr viel entwickelt, und ich habe dieses wunderschöhnen Gebiet kennengelernt. Ich hoffe, meine neue Kentnisse kann ich auch in meinem leben und in meinem Arbeit gut benutzen.
Mennyire érezte magát felkészültnek a mobilitás előtt –
(Írjon mellé egy 1-5 ig számot – 1 : egyáltalán nem éreztem magam felkészültnek, 5 – nagyon felkészültnek éreztem magam)
Mennyire érezte magát felkészültnek a mobilitás után –
(Írjon mellé egy 1-5 ig számot – 1 : egyáltalán nem éreztem magam felkészültnek, 5 – nagyon felkészültnek éreztem magam)
2021.08.22-28.
Soft skills in education using drama methodology and emotional intelligence abilities, módszertani továbbképzés
Közép-magyarországi ASzC Varga Márton Kertészeti és Földmérési Technikum és Kollégium
Magyar nyelvű beszámoló
2022.08.26-2022.09.09.
Intensive English Language course, nyelvi továbbképzés
Közép-magyarországi Agrárszakképzési Centrum
Mobilitás értékelése
Szállás kifogástalan, közel volt a képzőintézményhez, kifogástalan ellátással. Az AGAPINOR hotel a belvárosban helyezkedik el, a képzőhely 5 perc séta, a tengerpart 30-40 perc sétára található. Két ágyas szobákban kerültünk elhelyezésre, ami kiváló alkalom volt más kollégákat jobban megismerni.
Az utazás Budapest-Paphos-Budapest útvonalon történt, a repülőtérre jött értünk a képzőhely képviselője, aki a szállásra vitt minket, a hazautazás napján pedig szintén transzfert biztosítottak a repülőtérre. Mivel Ciprus szigetország, zöld utazásra nem volt lehetőség, de az országon belül igyekeztünk tömegközlekedést használni, ezzel is figyelve környezetünkre.
A fogadó intézmény megbízható, pontos, jól felkészült volt minden szempontból. A két hét alatt más nemzetek résztvevőivel ismerkedtünk meg, mely könnyítette a kommunikációt. Sok kulturális programot szerveztek, látszik, hogy nagy gyakorlatuk van Erasmus programok megvalósításában.
A trénerekkel kapcsolatosan vegyesek az érzelmeink volt, akivel jobban meg voltunk elégedve.
A képzés sajátossága volt, hogy a kulturális programokba is beépítették a nyelvtanulás, gyakorlás lehetőségét, így hétköznapi, utazáshoz szükséges szókincsünket is sikerült gyarapítani.
Nagyon hasznos volt a képzés, sikerült fejleszteni nyelvi és interkulturális készségeimet is. Ez volt az első alkalom, hogy idegen környezetben külföldön nyelvet tanulhattam, ami rengeteg motivációt adott a további munkámhoz.
Nemzetközi startégiára vonatkozó javaslatok
Érdemes lenne a szakoktatóknak nyelvtanfolyamot szervezni, hogy azok, akik fejleszteni szeretnék nyelvtudásukat, hogy később ki tudjanak utazni Erasmus+ mobilitásra és lehetőséget kapjanak a fejlődésre.
Legnagyobb eredmények, személyes sikerek
Nagy sikerként éltem meg, hogy idegen nyelvi környezetben sikerült fejleszteni a nyelvtudásom, ezáltal sokkal bátrabb vagyok és nem ijedek meg a váratlan helyzetektől.
Milyen környezettudatos lépéseket tett a mobilitása során, milyen jó gyakorlatokat látott ?
A mobilitás során a leggyakrabban tömegközlekedést használtunk, ezen kívül igyekeztünk arra is figyelni a büféasztalos étkezésnél, hogy általunk ne termeljünk élelmiszerhulladékot. A szálláson idénygyümölcsöket ehettünk, ami szintén környezettudatos lépés volt.
Mennyire érezte magát felkészültnek a mobilitás előtt –
(Írjon mellé egy 1-5 ig számot – 1 : egyáltalán nem éreztem magam felkészültnek, 5 – nagyon felkészültnek éreztem magam)
Mennyire érezte magát felkészültnek a mobilitás után –
(Írjon mellé egy 1-5 ig számot – 1 : egyáltalán nem éreztem magam felkészültnek, 5 – nagyon felkészültnek éreztem magam)
2022.05.01-2022.05.07.
Structured Educational Visit to Schools/Institutes & Training Seminars in FINLAND, módszertani továbbképzés
Résztvevők: Földi Béla, Molnár Zoltán, Komoriné Zorkóczy Aranka, Kovács Andrea, Kaiserné Jósvai Ágnes, Szabó Dóra
Kényelmes, jó elhelyezkedésű helyen lévő szállásunk volt, kellemes étkezést biztosító konyhával.
Nagyon jól szervezett, gyors, kényelmes utazásban volt részünk A repülőút élvezetesen rövid volt, korrekt transzferrel.
Kiváló helyszínen, az oktatás feltételeit tökéletesen biztosító infrastruktúrával rendelkező előadóteremben tartották vendéglátóink a képzést. A további helyszíneken is hasonlóak voltak a tapasztalataim.
Képzett, barátságos, kiváló kommunikációval bíró szervezők irányították és segítették a továbbképzést. Számos országból érkeztek pedagógusok a programra, akikkel hamar sikerült megtalálni a ’’közös nyelvet’’, a képzést vezetők lelkesedésének, kommunikációjának és elhivatottságának köszönhetően.
Fontosnak érzem a program népszerűsítését. Remélem, hogy a kollégáim közül sokan eljutnak valamelyik továbbképzési helyszínre, amivel erősíthetik a nyelvtudásukat és fejleszthetik a módszertani ismereteiket!
Nemzetközi startégiára vonatkozó javaslatok
Fontosnak érzem a program népszerűsítését. Remélem, hogy a kollégáim közül sokan eljutnak valamelyik továbbképzési helyszínre, amivel erősíthetik a nyelvtudásukat és fejleszthetik a módszertani ismereteiket!
Legnagyobb eredmények, személyes sikerek
A nyelvtudásom fejlesztésére kiváló lehetőség volt a képzés. Új ismeretségek, emberi kapcsolatok kialakítására is lehetőség nyílt. A kultúrális programoknak köszönhetően, rengeteg élménnyel gazdagodtam.
A program értékelése angol nyelven
(1000-1500 karakter szóközzel)
The course was well organized and course trainers were qualified and helpful. The atmosphere was frienddly and pleasent. It was good too meet colleagues from many countries in Europe, because it strenghtened our sense of community and allowed us to share our experiences. At the locations of the course we got a comprehensive picture of the Finnish education system and its implementation in practice. The programs were interesting. In additon to studying we had time to see Helsinki and the sorrounding area. I was able to improve my language skills and gain practice skills. My motivations for completing the Mobility Program were: expanding my language and cultural competencies, building new relationships. I developed the following competencies: social competencies, foreign language competencies and cultural awareness. I feel the participation was successful.
Mennyire érezte magát felkészültnek a mobilitás előtt –
(Írjon mellé egy 1-5 ig számot – 1 : egyáltalán nem éreztem magam felkészültnek, 5 – nagyon felkészültnek éreztem magam)
Mennyire érezte magát felkészültnek a mobilitás után –
(Írjon mellé egy 1-5 ig számot – 1 : egyáltalán nem éreztem magam felkészültnek, 5 – nagyon felkészültnek éreztem magam)
2022.08.29-2022.09.09.
Club 30 General English course, nyelvi továbbképzés
Közép-magyarországi Agrárszakképzési Centrum
Mobilitás értékelése
A képzés előtt a felajánlott szállást foglaltam le: Comfort School Apartment. A St. Julians Bay Court apartment egy több szobából álló apartman, ahol több más diákkal laktam együtt. Sajnos emiatt kicsit diszkomfortos volt, ugyanis a velem együtt lakó lányok nem igazán takarítottak maguk után, ami a közös fürdőszoba használat miatt kellemetlen volt. Előnye volt, hogy így a szállás árán megspórolt ösztöndíjat szabadidős programokra tudtam fordítani, illetve a szobában volt légkondi. Legközelebb mindenképpen saját magam intézem a szállás foglalást, mert ezt a nyelviskola foglalta.
Az utazással minden rendben volt, a ryanair járatra foglaltam helyet, az érkezéskor már várt a nyelviskola képviselője és egyenesen a szállásra vitt, ahol megkaptam a szobakulcsokat. A helyi közlekedés jó, de a nyelviskola által szervezett programokra fizettem be, ezek ár-érték arányban kiváló lehetőségek voltak.
A Maltalingua egy nagy hagyománnyal rendelkező és kiváló értékelésű nyelviskola, akik magas színvonalon, anyanyelvi lektorral dolgoznak. Szabadidős programokat is szerveznek, mely minden héten változik, így a két hét alatt változatos kirándulásokon is részt tudtam venni. A szervezés, a biztosított applikáció mind nagyon gördülékennyé teszik a tanulási folyamatot, ezen kívül minden felmerülő kérdésre, kérésre azonnal reagálnak. A nyelviskolában van étterem, kávézó, medence, internet szoba, így a szünetekben is hasznosan tölthettük az időnket, volt lehetőség a házi feladatok közös elvégzésre is.
Georgia
A két hét során a délelőtti órákon Georgia volt a tanárunk, egy angol, Liverpoolból származó hölgy, aki vegyesen vezetett végig minket a tanulási folyamaton. A képzés jól felépített, fejleszti az íráskészséget, a nyelvhelyességet és a szóbeli kommunikációt. Figyel arra, hogy az órákon mindenki hozzá tudjon szólni az adott témákhoz.
Sam
Sam-el a délutáni külön órák során tanultam, a saját igényeim szerint az üzleti levelezést és a stresszhelyzetben történő kommunikációs készségeimet fejlesztettük. Első alkalommal végigbeszéltük a munkámmal kapcsolatos feladatokat, elakadásokat, kihívásokat és ezekhez igazította a többi alkalmon a foglalkozás témáját, mely így kiváló lehetőség volt arra, hogy fejlődjek, tanuljak és a külföldi partnerekkel történő kommunikációmon javítani tudjak.
Bettany
Bettany C1 típusú feladatokat hozott nekem, így lehetőségem volt a nyelvi szintem feletti feladatokkal foglalkozni a délutáni különórák keretében.
Először vettem részt angol nyelvtanfolyamon, mely tökéletes választás volt. Tudtam fejleszteni a szóbeli és az írásbeli kommunikációmat, bővítettem a szókincsemet és más, nemzetközi diákokkal együtt tanultam a 2 hét során. A délelőttöt két blokkban tartották (09.00-10.30, 11.00-12.30), így egy nagyobb szünetben lehetőség volt más diákokkal ismerkedni, kapcsolatot építeni. A délutáni különóra minden nap jó lehetőség volt arra, hogy a saját igényeimnek megfelelően tudjak még többet fejlődni, tanulni. A szabadidős programok szervezéséhez is maximális segítséget kaptunk, így az interkulturális készségeim is fejlődtek. Először voltam Máltán, ami azért is volt fontos tapasztalás mert az Erasmus+ programban sok tanárunk utazik ide, a személyes tapasztalatokkal már nekik is több segítséget tudok majd nyújtani.
Nemzetközi startégiára vonatkozó javaslatok
Mindenképpen fontos, hogy a kollégákat több helyi kulturális tapasztalattal tudom segíteni, így egy Máltát bemutató prezentációt fogok készíteni annak érdekében, hogy a többi kiutazó felkészülését meg tudjam könnyíteni. Érdemes minél több kollégát nyelvi képzésre ösztönözni, hiszen a magabiztos nyelvtudással más készségeiket is tudják fejleszteni a későbbiekben.
Legnagyobb eredmények, személyes sikerek
A délutáni külön órás foglalkozások alkalmával sikerült kilépnem a komfortzónámból, így jobban tudom kezelni a munkámmal járó stresszt és a feszült helyzeteket.
Olyan kávézókat kerestem, ahol lehetőségem volt távoli munkavégzésre a szabadidőmben, így nem maradtam el határidős feladatokkal és rájöttem, hogy a mai világban tényleg bárhonnan lehet dolgozni.
Milyen környezettudatos lépéseket tett a mobilitása során, milyen jó gyakorlatokat látott?
A szálláson volt egy szekrény: free to use, melyben olyan tartós élelmiszert találtunk, amit más résztvevők itt hagytak, így nem került kidobásra, csökkent az élelmiszerhulladék mennyisége. A nyelviskolában az ebédből mindig kevesebbet kértem, hogy mindent meg tudjak enni, ne keletkezzen maradék.
A szálláson a feliratok mind a környezettudatosságban segítették a résztvevőket (kevesebb víz használat, klíma lekapcsolása, megmaradt kozmetikumok közös használata). A fél literes palackok helyett 2 litereset vettem, így kevesebb műanyagot használtam. Sajnos Máltán a csapvíz ivása nem biztonságos, érdemes a palackos vizet választani, ami számomra szokatlan volt, otthon csak ivóvizet iszom.
Mennyire érezte magát felkészültnek a mobilitás előtt –
(Írjon mellé egy 1-5 ig számot – 1 : egyáltalán nem éreztem magam felkészültnek, 5 – nagyon felkészültnek éreztem magam)
Mennyire érezte magát felkészültnek a mobilitás után –
(Írjon mellé egy 1-5 ig számot – 1 : egyáltalán nem éreztem magam felkészültnek, 5 – nagyon felkészültnek éreztem magam)
2022.08.08-19.
English in Cyprus, nyelvi továbbképzés
Közép-magyarországi ASzC Bercsényi Miklós Élelmiszeripari-Környezetvédelmi Technikum, Szakképző Iskola és Kollégium
Mobilitás értékelése
Apartmanban foglaltam szállást, így a reggeli és a hétvégi étkezéseket meg tudtam oldani. Nagyon jó helyen volt a lakás: közel az óváros, tengerpart, étkezési és bevásárlási lehetőség.
Minden szobában volt légkondicionáló berendezés, erre szükség is volt késő estig.
Repülővel a Ryanair légitársasággal utaztam. A járatok mindkét esetben késéssel indultak, de emiatt nem ért hátrány, ez főleg Ciprusra érkezéskor volt fontos, nem késtem le a távolsági buszt.
Jól felkészült tanáraim voltak, a tanuláshoz jó légkört biztosítottak.
Az osztálytársaimmal azonos szinten beszéltük a nyelvet és ez megkönnyítette a kommunikációt egymás között.
Minden tanteremben volt légkondicionáló berendezés, így a nagy meleg nem befolyásolta a közérzetemet.
Az első néhány napban a közlekedés megoldásában is segítséget nyújtottak.
Rugalmasak és segítőkészek voltak, minden felmerülő problémát igyekeztek megoldani.
Az intézmény épülete és a termek nem nagyok, a tanulói létszám magas volt, ezért előfordult, hogy alacsonyabb tudásszintű tanulók kerültek a csoportunkba. A fent említett segítőkészséggel és rugalmassággal azonban rövid időn belül megoldották ezt a helyzetet is.
Az iskola családias hangulatú, nekem ezért is nagyon tetszett.
Nemzetközi startégiára vonatkozó javaslatok
Legnagyobb eredmények, személyes sikerek
Az első hét után úgy éreztem, hogy a nyelvi akadályokat le tudom küzdeni, bátran mertem megszólítani az osztálytársaimat.
A bal oldalon történő közlekedést is elsajátítottam. Béreltem egy autót, így könnyebben tudtam az országban utazásokat tenni.
Milyen környezettudatos lépéseket tett a mobilitása során, milyen jó gyakorlatokat látott?
Cipruson sokat süt és intenzíven a Nap, ezeket kihasználják a melegvíz előállításához.
A szél is minden nap fúj viszonylag erőteljesen, szélerőműveket alkalmaznak.
Saját utazásomat a távolság miatt csak repülőgéppel tudtam megoldani, illetve a ciprusi közlekedés miatt a szigeten autóval közlekedtem. Sajnos ebből a szempontból a környezettudatosság nem valósulhatott meg.
Mennyire érezte magát felkészültnek a mobilitás előtt –
(Írjon mellé egy 1-5 ig számot – 1 : egyáltalán nem éreztem magam felkészültnek, 5 – nagyon felkészültnek éreztem magam)
Mennyire érezte magát felkészültnek a mobilitás után –
(Írjon mellé egy 1-5 ig számot – 1 : egyáltalán nem éreztem magam felkészültnek, 5 – nagyon felkészültnek éreztem magam)
2022.08.08-13.
Conflict Management, Emotional Intelligence and Bullying Prevention, módszertani továbbképzés
Közép-magyarországi ASzC Táncsics Mihály Mezőgazdasági Technikum, Szakképző Iskola és Kollégium
Mobilitás értékelése
Szállásom az iskolától 3 percre a Borgo Pinti 10 szám alatt, egy egyszobás apartmanban volt. A szállásadót korábbi útjaim során ismertem meg, nem volt kérdés, hogy amennyiben lehetséges, az ő egyik lakását bérlem ki. A szállás a város központjában található, innen minden könnyedén és gyorsan elérhető. Wifivel, saját fürdőszobával és konyhával felszerelt egyszobás kis lakásban lakhattam, ahol minden feltétel adott az önellátásra.
Magyarországról a Ryanair Pisa-ba repülő járatával utaztam, ahonnan egy órás vonatúttal jutottam Firenzébe. Azon kívül, hogy viszonylag későn sikerült a repülőjegyet megvásárolnom és emiatt drágább volt, probléma csak a visszafelé úttal kapcsolatban jelentkezett: a Wizzair törölte a Bologna-Budapest járatát, így Milánóból tudtam csak hazautazni, ahová 3 órás vonatúttal és jelentős extra kiadással lehetett eljutni. (A vonat egy órát késett.) A repülő 2 órás késéssel indult, hajnalban.
Az első napon vártak minket a ház előtt az iskolából. Felmérték az angol tudásunkat, majd differenciált oktatásban részesültünk. A tanárunk, nagyon lelkes, fiatal, hiteles személy volt. Mindent elmagyarázott, minden kérdésünkre válaszolt. Csak jókat lehet mondani az iskoláról.
Tanárunk, Layla Dari a kurzus kezdete előtt két héttel felvette velünk a kapcsolatot és részletesen tájékozódott a témával kapcsolatos ismereteinkről, tapasztalatainkról és elvárásainkról.
A tanfolyam tematikája érdekes volt és nagyjából lefedte a csoport által előzetesen vázolt elvárásokat. Ugyanakkor mindvégig az volt az érzésünk, hogy Layla felkészültsége a téma több területén hiányos, a képzés vezetését nem mindig éreztük meggyőzőnek. Több esetben a PPT-t csak felolvasta, az óratervezései következetlenek voltak és az eredmények értelmezésében, a tanultak szintetizálásában eredményessége elmaradt az elvárásoktól. Ugyanakkor mindezeket remekül ellensúlyozta a csoportunk, mely lengyel, magyar, cseh, görög és bolgár tagokból állt és rendkívül aktívan dolgozta fel a tananyagot.
A kurzus végül is el tudta érni a célját, ami elsősorban a csoporttagokon múlott.
A program a képzés döcögősége ellenére is sikeres volt. A képzés során megismert kollégák tapasztalatai és jó gyakorlatai legalább olyan értékes forrásnak bizonyultak, mint a szakmai program tanár által bemutatott része. A szakmai beszélgetések és az intenzív tapasztalatcsere, mely a tantermen kívül is folytatódott emelték igazán magas szintre az egy hét eredményességét.
A kulturális tevékenységek, a város és környéke kiapadhatatlan forrásul szolgálnak a feltöltődésre, az aktív pihenésre és az elmélyülésre a fogadó ország kultúrájában, így összességében a program megvalósította a hozzá fűzött reményeimet.
Nemzetközi startégiára vonatkozó javaslatok
A pandémia után visszaesett iskolánkban az utazási kedv, így javaslatom elsődlegesen az, hogy nagyobb hangsúlyt kellene helyeznünk a munkatársak motiválására, annak érdekében, hogy a szakmai és személyes kompetenciáik fejlesztését külföldi tapasztalatok segítségével valósítsák meg.
Fontos lenne nyelvtudásukat csakúgy, mint az elfogadás és az interkulturalitás iránti igény erősítését is fejleszteni, melyre szintén kiváló lehetőséget kínálnak a külföldi mobilitások.
Legnagyobb eredmények, személyes sikerek
Jelen mobilitás legnagyobb eredményének a széleskörű szakmai tapasztalatcserét és kapcsolatrendszer kiépítését érzem. Saját tapasztalataim és több, mint két évtizedes gyakorlatom megosztásának lehetősége értékes adalékkal szolgált és gazdagította a csoportunk közös munkáját.
Milyen környezettudatos lépéseket tett a mobilitása során, milyen jó gyakorlatokat látott?
Környezettudatosan igyekeztem megvalósítani az országon belüli közlekedésem: ahol csak lehetett gyalogosan, illetve tömegközlekedési eszközök igénybevételével. Az iskolában mindenhol szelektíven gyűjtöttük a szemetet, illetve a tanulókat arra kérik, hogy papírpoharaikra írják fel a nevüket, és a nap folyamán ezeket töltsék újra, ahelyett, hogy minden kávéhoz/teához újat vennének el. A csoporttársaim közül többen ún. zöld mobilitásban vettek részt, ahol kiemelt figyelmet kapott az utazás környezettudatossága.
Mennyire érezte magát felkészültnek a mobilitás előtt –
(Írjon mellé egy 1-5 ig számot – 1 : egyáltalán nem éreztem magam felkészültnek, 5 – nagyon felkészültnek éreztem magam)
Mennyire érezte magát felkészültnek a mobilitás után –
(Írjon mellé egy 1-5 ig számot – 1 : egyáltalán nem éreztem magam felkészültnek, 5 – nagyon felkészültnek éreztem magam)
2022.07.27-2022.08.05.
English and Methodology for English Teachers, módszertani továbbképzés
Közép-magyarországi ASzC Dr. Szepesi László Mezőgazdasági Technikum, Szakképző Iskola és Kollégium
Mobilitás értékelése
A szállás egy hotelben volt az iskolával szemben és kb. 10 perc sétányira a központtól, ami jelentős mértékben megkönnyítette a közlekedést és időt spórolt. Bár a szoba elég pici volt, de tiszta és megfelelően felszerelt, a személyzet pedig kedves és segítőkész.
Edinburgh-ba egy Berlinben való átszállással repültem. Bár az odaút tűnt először problémásabbnak, végül pontosan, a megadott időre érkeztünk meg. Az egész nap 10 percenként közlekedő reptéri transzfer buszokkal fél óra alatt lehetett elérni a szállást. Visszafelé jövet sajnos már nem volt ilyen szerencsénk. Bár a bőrönd leadása és a biztonsági ellenőrzés problémamentesen lezajlott, az előző gép késése miatt végül mi is másfél órás késéssel érkeztünk vissza Budapestre.
A képzés a CES (Centre of English Studies) épületében és tanárainak közreműködésével zajlott. A termek megfelelően felszereltek voltak. Minden teremben volt okos televízió, a bútorok könnyen mozgathatóak voltak a különböző csoport munkákhoz. Egyedül a gyenge internetkapcsolat okozott időnként gondot. A nyelviskola munkatársaihoz is mindenféle kérdéssel és gonddal lehetett fordulni, szívesen válaszoltak és segítettek.
A kurzus során Helen Walton és Thomas Szymlowski voltak a tanáraink. Felváltva tartottak nekünk módszertani, nyelvfejlesztés és kulturális ismeretek órákat. Mindketten felkészültek voltak, Thomas rendkívül sok hasznos, a saját óráinkon is felhasználható feladattal ismertetett meg minket, Helen pedig anyanyelvi beszélőként a skót, illetve brit kultúráról mesélt érdekes dolgokat. Rajtuk kívül az English Matters programigazgatója, Eduardo Marín is végig jelen volt és gondoskodott róla, hogy minden rendben menjen.
A program megfelelt az előzetes elvárásoknak. A kurzus kifejezetten az angol nyelvtanításhoz kívánt új ötletekkel szolgálni, és ezt teljes mértékben teljesítette is. A két hét során az angol nyelvtanítás különböző területeire vonatkozóan csináltunk meg sok feladatot, amiknek a saját óráinkon is hasznát fogjuk venni.
Nemzetközi startégiára vonatkozó javaslatok
Időközönként hasznos egy kis módszertani megújulás mindenki számára, ezért nagyon jó lehetőségnek tartom a nemzetközi utakat. Sokszor viszont sajnos a nem megfelelő nyelvtudás az akadálya a kiutazásnak, ezért támogatni kellene a kollégák nyelvtanulását.
Legnagyobb eredmények, személyes sikerek
Sikerült együtt dolgoznom különböző országokból érkező kollégákkal.
Milyen környezettudatos lépéseket tett a mobilitása során, milyen jó gyakorlatokat látott?
Edinburgh-ban nagy gondot fordítanak a szelektív hulladékgyűjtésre. Sok helyen lehet látni szelektív szemeteseket, az iskolában is voltak kihelyezve. Ennek elősegítésére plakátokkal is arra próbálják meg felhívni az emberek figyelmét, hogy gyűjtsék a hulladékot szelektíven. Én is használtam tehát a szelektív szemeteseket. Igyekeztem a városban mindenhová gyalog eljutni, és ha szükség volt rá, akkor a tömegközlekedést használtam.
Mennyire érezte magát felkészültnek a mobilitás előtt –
(Írjon mellé egy 1-5 ig számot – 1 : egyáltalán nem éreztem magam felkészültnek, 5 – nagyon felkészültnek éreztem magam)
Mennyire érezte magát felkészültnek a mobilitás után –
(Írjon mellé egy 1-5 ig számot – 1 : egyáltalán nem éreztem magam felkészültnek, 5 – nagyon felkészültnek éreztem magam)
2022.07.31-2022.08.13.
Mindfullness and Meditation: Outdoor and relaxing education, módszertani továbbképzés
B2 Intensive English course
Közép-magyarországi ASzC Varga Márton Kertészeti és Földmérési Technikum és Kollégium
Mobilitás értékelése
A szállás egy dublini egyetemi kollégiumban egy ágyas fürdőszobás apartman volt, közös konyhával és ebédlővel, nappalival. A konyha teljesen felszerelt hűtőkkel, vízforralóval, tűzhellyel, sütővel, kenyérpirítókkal, mosogatókkal, mosogatógépekkel. A kollégium neve: Destiny Student Hotel – The Tannery– Blackpitts, The Liberties, 5 percre a nevezetességektől, pl. a St Patrick Székesegyháztól és 10 percre a Temple Bar negyedtől, 15 percre a Trinity College-től. 25 perc sétára a dublini Liffey folyó partján a képzés helyszínétől, ami az O’Connell Bridge – híd közelében volt. A kollégium modern, panoráma ablakos épület, aminek az 5. emeletén laktam, gyönyörű panorámával Írország fővárosára.
Repülőgéppel utaztam Dublinba, a Ryanair légitársasággal, biztosítást is kötöttem. A repülőtérről taxival 30 perc alatt érkeztem meg a szálláshelyemre. A repülőút 2,5 órás volt. Visszautazáskor már jobb volt a helyismeretem, és mivel heti bérlettel rendelkeztem, ezért a szállás közelében lévő megállóban szálltam fel egy repülőtérre kimenő buszra.
A fogadó intézmény a Project Management Spain Erasmus Plus, akik Dublini helyszínen tartották azt a módszertani képzést, aminek folytatásaként ezen a B2 angol intenzív képzésen is részt vettem a Delfin Nyelviskolában. Az intézmény director managere, Angel Gallardo López szervezte meg, hogy a Nyelviskolában délelőtti és délutáni kurzusokon heti 30 órában tanulhassak. A szervezés során már a levelezéskor is nagyon segítőkész és rugalmas volt. Köszönet illeti a szervezőket a professzionális képzés mellett a kulturális programokért is. A Delfin English School címe: 2 Parnell Square East, Dublin 1., Dublin vezető nyelviskolája.
A képzést vezető nyelvtanárok kiváló felkészültségű nyelvoktatók. A képzés első napján szóbeli majd írásbeli teszt alapján lettünk beosztva a nyelvi csoportokba. Délelőtt Charuta, indiai származású – Maldive szigeteken – is élt angoltanár tartotta az angolórákat 12.45-ig. Majd délután 13.30-tól 17-ig Shone, angol anyanyelvi ír tanár foglalkozott velünk, neki ír nyelvből is volt felsőfokú nyelvvizsgája.
Az angol nyelvtanfolyam heti 30 órás intenzív B2 képzés volt Dublinban, a Delfin English School iskolában. Reggel 9.00-től 12.45-ig és délután 13.30-tól 17.00-ig összesen napi 6 órában tanulhattam az angolt. A délelőtti tanfolyam heti témája a pénz és a bűnözés, bűnüldözés volt.
A nyelvtanban a feltételes mód – 0,1,2,3. szintjeit gyakoroltuk. Házi feladatokat is kaptunk. Egyénileg, párban és csoportokban is dolgoztunk. A délelőtti tanárunk egy indiai származású angol tanárnő, Charuta volt. A diákok pedig a világ minden tájáról érkeztek – Brazíliából, Mexikóból, Argentínából, Spanyolországból, Olaszországból és jómagam Magyarországról. Délután Shoan, egy írországi angol anyanyelvű tanár foglalkozott velem egy másik csoportban, tőle sok információt kaptunk a szóbeli és írásbeli vizsgákkal kapcsolatban, tippeket, ötleteket adott a sikeres vizsgázáshoz.
Tanóráinak témája legfőképpen az ír történelem kiemelkedő eseményei voltak, hiszen Shone régészi és általános iskolai tanári diplomával is rendelkezik. Shone tanárunk az utolsó napon városnéző sétára is elvitt bennünket a belvárosba, egy különleges és nagyon érdekes angol nyelvű idegenvezetésben lehetett részünk.
Az iskola az ír főváros főutcájának közelében található, így a szállodámból, a Destiny Student Tannery Hotelből könnyű volt gyalog eljutni oda. A Delfin English School nagyon hangulatos és vidám atmoszférájú oktatási intézmény, amit jól illusztrál az is, hogy a névadó kabbala állatnak, egy delfinnek beöltözött munkatárs is részt vesz az eseményeken, fotózásokon, aki minden iskolában készült hivatalos fotón látható.
A hét utolsó napján záróvizsgát tettünk, ami során a hallás utáni értésem is egész jól sikerült, a nyelvtani feladatoknál a 32 pontból 31-et értem el, szinte 100 %-ban sikerült, aminek nagyon örültem.
A PROJECT MANAGEMENT SPAIN ERASMUS PLUS, S.L.U., menedzser igazgatója, Angel Gallardo López szervezte a Delfin Nyelviskolába való bekerülésemet. A kezdő és záró szombat iskolán kívüli kurzushoz tartozó programokat tartalmazott és a Certificate átadását. Igazán elégedett lehettem a jóhangulatú, színvonalas angol oktatással Írországban, Dublin legjobb angol nyelviskolájában.
Nemzetközi startégiára vonatkozó javaslatok
Remélhetőleg a 4 évenkénti 60 órás továbbképzésbe már beszámítják az Erasmus külföldi képzéseket, hiszen egy hetes kurzus 30 órás képzési időt jelent!
A tanárok (oktatók) is megbecsültebbnek érezhetik magukat, ha ilyen külföldi (Erasmus) tanulmányutakon vehetnek részt.
A pályaválasztási rendezvényeken kiemelt vonzereje van annak, hogy diákjaink (és tanáraink – oktatóink) külföldi utazásokon, szakmai gyakorlaton vesznek részt, rendszeresen propagálom, népszerűsítem a börzéken és pályaválasztási szülői értekezleteken az Erasmus utazási lehetőséget!
Legnagyobb eredmények, személyes sikerek
Az angol nyelviskolában lehetőségem adódott a világ különböző országaiból (Törökország, Olaszország, Spanyolország, Brazília, Argentína, Mexikó) érkezett diákokkal megismerkedni és angolul beszélgetni. Nagymértékben növekedtek ismereteim Dublinról és Írország történelméről az angol nyelviskolában, a délutáni órákat egy olyan ír tanár tartotta, aki régész diplomával is rendelkezett a tanári végzettsége mellett. Shoan az utolsó napon városnéző séta keretében angol nyelvű idegenvezetést is tartott nekünk, ezzel a hallás utáni megértésem is fejlődött. Élmény volt számomra Dublin főbb nevezetességeit megtekinteni, meglátogatni: Trinity College, O’Connel Street és Brideg, Happeny Bridge, Temple Bar, St Patrick’s katedrális, National Gellery, Nemzeti Múzeum, St. Stpehens Green, Gunness Stroehouse, G.B. Shaw szülőháza, tengerparti látogatások, Phoenix Park. Személyes sikernek értékelem, hogy a nyelviskolában sok emberrel ismerkedhettem meg a világ minden tájáról, a legszorosabb barátságot Buze-zal, egy török, és Melanivel, egy olasz lánnyal kötöttem. Örülök, hogy az angol nyelv használatára ismét lehetőségem nyílt egy angol anyanyelvi országban.
Milyen környezettudatos lépéseket tett a mobilitása során, milyen jó gyakorlatokat látott?
Környezettudatos emberként Dublinban is gyalog mentem a városon belül mindenhová, a szállásomat is úgy választottam, hogy az iskolába gyalog is egy könnyű sétával eljussak.
Viszont emeletes busszal mentem a Phoenix Park Állatkertbe és tengerparti strandokra.
A hotelben nem volt légkondicionáló berendezés a szobákban, mert Dublin hőmérséklete hűvösebb.
A wc papírt kérik, hogy ne legyen a wc-be dobva, hanem külön szemetesdobozka van erre kitéve a fürdőszobában. Ezt kérést ki is írták egy tájékoztató táblára.
Szelektív kukák voltak a konyhába kitéve, külön a vegyes szemétnek, külön a műanyagnak, és külön a papírnak.
Mennyire érezte magát felkészültnek a mobilitás előtt –
(Írjon mellé egy 1-5 ig számot – 1 : egyáltalán nem éreztem magam felkészültnek, 5 – nagyon felkészültnek éreztem magam)
Mennyire érezte magát felkészültnek a mobilitás után –
(Írjon mellé egy 1-5 ig számot – 1 : egyáltalán nem éreztem magam felkészültnek, 5 – nagyon felkészültnek éreztem magam)
2022.07.11-15.
Stress management with Outdoor activities, módszertani továbbképzés
Közép-magyarországi ASzC Táncsics Mihály Mezőgazdasági Technikum, Szakképző Iskola és Kollégium
Mobilitás értékelése
- A Hotel Marquesa-ban száltam meg, és töltöttem el hét éjszakát
- Az öreg városrészben állt a több mint 300 éves épület
- Az Atlanti-óceán hullámai a hoteltől mintegy 100 méterre ostromolták a sziklás partot
- A fogadó iskola ajánlott két szállodát (fent a hegyen, kb. fél órára a város központjától, de közel az iskolához), de mint később kiderült, nagyon jól tettem, hogy a belvárosi szálláshelyet választottam. A szállásom lefoglalása előtt az interneten nagyon sok lehetőséget átnéztem, elolvastam a szállóvendégek bejegyzéseit is, majd megmutattam mindezeket a Páromnak, és a legvégén megmaradt a Hotel Marquesa
- A portaszolgálat munkatársai nagyon segítőkészek voltak, amikor a közeli boltokról vagy a buszok indulásáról kérdeztem őket
- A svédasztalos reggeli a hotel földszintjén, a recepció melletti étteremben, 07:30-tól 10:00-ig volt elérhető. Főtt és sült tojás, virsli, halízű krokett, kétféle sajt és felvágott, paradicsom, a gyümölcsök közül alma, körte, banán, kivi, egy sor kávéféleség, többféle gyümölcslé és müzli közül lehetett választani. Az ételek és az italok is finomak voltak
- A 313-as szobát kaptam a 3. emeleten: dupla ágy, 51 csatornás tévé, szekrény, éjjeliszekrény, két fotel, wc és kád tartozott hozzá. Minden nap takarítottak, kivitték a szemetet, és kérés esetén lecserélték a törülközőket (ha a földön hagytam)
- Két este hallottam hangoskodást az egyik szomszédos szobában, de nem volt zavaró
- A hotel 6. emeletén volt egy kicsi medence napozóágyakkal. Innen pazar kilátás nyílt a városra, a környező helyekre és természetesen az Atlanti-óceánra
- A hotel földszintjén, a főbejárat előtt étterem működött, este élőzenés előadás szórakoztatta a vendégeket
- A város központja a kikötővel és megszámlálhatatlan étteremmel és bárral mintegy 200 méterre volt a hoteltől
- 5-ös osztályzatot adok a kalandok sora miatt
- július 08-án az izgalomtól nem tudtunk elaludni, így lényegében alvás nélkül indultunk el 2022. július 09-én reggel fél hatkor a bécsi repülőtérre
- Izgatott voltam, mivel utoljára 15 éve ültem repülőgépen
- Bennem voltak a repülőterekről érkező nyugtalanító hírek is: a reptéri dolgozók folyamatos sztrájkjai miatt nagyon sok járatot töröltek az elmúlt időszakban, így nem tudtam, mi vár rám Bécsben
- A bécsi becsekkolás rendben megtörtént, a repülőgép délelőtt 11:50-kor pontosan elindult Tenerife Dél felé
- Imádtam a repülőgép felszállását
- Eredetileg 5 óra 15 perc lett volna a repülési idő, és helyi idő szerint 16:05 órára értünk volna oda, viszont az első leszállás alkalmával a repülőgép a leszállás közepette tovább repült, aminek nem tudtuk meg az okát. Második alkalommal tettünk egy nagy kört, az Atlanti-óceán felett a repülőnk olyan ívben fordult rá a leszállópályára, hogy azt hittem, az Óceánban kötünk ki, annyira közel voltunk a víz felszínéhez. Minden tökéletes volt, viszont a leszállópálya felett minden ugyanúgy történt, mint az első leszállási kísérlet alkalmával: a gép tovább repült. Még két nagy kört írt le a repülőnk, aztán az ötödik nekifutásra végre sikerült földet érnünk. A repülőn síri volt a csend. A mellettem ülő német hölgy falfehér arcát sosem felejtem el: bár folyamatosan szedte az út során a nyugtatókat, ez az öt nekifutás már túl sok volt neki. De még nem volt vége. Szóltak, hogy várnunk kell pár percet, amiből közel háromnegyed órai várakozás lett. Ekkor a légi utaskísérők újra elmutogatták a felszállás alkalmával megszokott rutint – hogy rendkívüli esemény esetében mi is a teendőnk –, majd a gép fogta magát, kiviharzott a kifutópályára, ott megállás nélkül belelendült, és már újra fent voltunk a levegőben. Az utasok közül senki sem tudta, hogy miért, de újra repültünk. Felmentünk a felhők fölé, már azt gondoltam, hogy átvisznek bennünket az északi repülőtérre. Mentünk nagy kört, majd még egyet, és így, hetedik alkalomra leszálltunk újra
- 3 órás késéssel érkeztünk meg, de ezt már a legkevésbé sem bántam, hiszen Tenerife szigetére értem
- Egyből vettem egy bocadillo-t, egy helyi szendvicset, mert farkaséhes voltam
- A reptéri buszmegállóknál megkérdeztem spanyolul két buszvezetőt, hogy merre találom a Puerto de la Cruz-ba vezető helyi buszt, a guagua-át (ez nagyon érdekes, mivel Spanyolországban, a kontinensen autobús-nak nevezik – Kubában van még guagua)
- Imádnivaló volt 30 év után spanyol földön újra spanyolul megszólalni
- Beszéltem még két helybéli férfival, majd egy külföldi hölgy kérdezte meg, hogy tudok-e spanyolul, és hogy tudok-e neki segíteni guagua ügyben
- Abszolút nem éreztem egy cseppnyi fáradtságot sem, elmondhatatlanul boldog voltam, hogy ott lehettem
- A busz megérkezett, a sofőr kérte a maszkot
- A buszos út közel másfél órás volt, közben érintettük Tenerife fővárosát, Santa Cruz-t is annak repülőterén
- Este 10 óra előtt megérkeztünk Puerto de la Cruz-ba
- Úgy terveztem, hogy szombaton délelőtt 11 óra felé indulok el a repülőtérre
- A reggeli után kérdeztem meg a portán, hogy mikor indul a busz az állomásról. Teljesen meglepett, hogy 09:20-kor, mivel ekkor már 08:35 mutatott az óra. Még gyorsan elrohantam a boltba, aztán bepakoltam a dolgaimat a bőröndömbe, és 09:00-kor kiléptem a Hotel Marquesa ajtaján
- Út közben vettem vizet, mert a nagy sietség közepette azt is elfelejtettem
- Fájó szívvel hagytam el a várost, ahol nagyon jól éreztem magam, de várt itthon a Családom, az itthoni életem
- A reptéren megebédeltem, majd becsekkoltam
- 40 percet késett a gép indulása, de hazafelé a hátszéllel szinte időre Bécsbe értünk
- 22:40-kor már nem volt se vonaton, se buszom Budapestre, ezért a bécsi repülőtéren éjszakáztam. Mivel nem voltak üres székek, és a várótermek is színültig megteltek az ott éjszakázó sorstársaimmal, ezért átmentem az elit váró felső szintjére, ahol a folyosón megágyaztam magamnak, és úgy aludtam végig, mikroalvásokkal az éjszakát
- Reggel fél hatkor vettem egy szendvicset a Spar-ban, majd vártam a 07:05-re kiírt budapesti buszt, ami 07:00-kor állt be az állásba. Beszéltem a sofőrrel, ekkor kiderült, hogy nem működik a kártyás fizetés a buszon, így szaladhattam vissza a reptérre – 3 percem maradt a busz indulásáig –, az automatából vettem fel pénzt. Fizettem, és már indultunk is hazafelé
- 09:36-kor megérkeztem Budapest-Népliget célállomásra
- Otthon a Fiam, Koppány lejött értem a bejárat elé – fent a Párom már várt rám egy igazi, finom húslevessel – hazaértem
- Mari Carmen Martínezzel, a FU International Academy Tenerife nemzetközi projektkoordinátorával tartottam e-mailen a kapcsolatot
- Nagyon segítőkész volt az első pillanattól kezdve
- Minden egyes kérdésemre megkaptam a gyors választ
- A kinti papírmunkákat elintézte
- Nagyon örült az ajándékomnak
- Az iskola tanterme kényelmes, jól felszerelt és légkondicionált volt
Az iskolában üzemeltetett kávézóban felüdülhettünk a tanfolyam szüneteiben
- Olga Keliy, a tanfolyam ukrán származású trénere profi szinten beszélt angolul
- Kedves, empatikus, segítőkész, türelmes, őszinte, érdeklődő, határozott és vidám személyiségével jól összefogta és mozgatta a hét fős csapatunkat
- Nagyon jól felépítette a tanfolyamot, megfelelő volt az elmélet és a gyakorlat aránya
- Többféle stresszkezelési technikát tanultam meg tőle, amelyeket mind a magánéletemben, mind pedig a tanításom során használhatok majd
A Pilates-óra az Atlanti-óceán partján örök emlék marad számomra
- Nagyon hálás vagyok, hogy az Erasmus+ program segítségével részt vehettem ezen a tanfolyamon
- Életemben először láthattam és hallhattam, hogy nem is olyan bonyolult angolul beszélni, mint ahogyan azt én addig gondoltam
- Sikerem volt az angol nyelv használatában, ami óriási motivációt adott nekem
- Rájöttem, mennyire fontos számomra, hogy szellemileg friss és motivált legyek, és hogy rendszeresen külföldre utazzak
A tanfolyamon tanultakat tovább tudom adni a tanulóimnak és a kollégáimnak
Nemzetközi startégiára vonatkozó javaslatok
- Az oktató Kollégák stresszelnek az alacsony nyelvtudásuk miatt
- Ezt a stresszt lehetne csökkenteni a Kollégáknak biztosított itthoni nyelvtanulási lehetőségekkel, személyes nyelvórák és/vagy modern online anyagok segítségével
- Motivációs előadások tartása mind a Kollégák, mind pedig a Tanulók számára
Sokan magukban nem hiszik el, hogy megtanulhatnak angolul – az ő fejükben is meg lehetne szüntetni ezeket a nyelvtanulással és az idegen nyelven történő beszéléssel szemben kialakult gátakat
Legnagyobb eredmények, személyes sikerek
- A tanfolyamon felismertem, hogy használnom kell azokat az elfeledett technikákat, amelyeket eddigi életemben már megtanultam (agykontroll, autogén tréning, kineziológia, belső utazás (testi és szellemi), Hellinger-féle családállítás, jóga, társas és latin táncok)
- Felismertem, mennyire fontos az angol nyelv ismerete és használata a kapcsolatok kiépítésében
- A tanfolyam segítségével sikerült magamban feloldani azt a blokkot, ami miatt mindig csak feszengve és görcsösen szólaltam meg angolul
- Új lendületet és motivációt kaptam a nyelvtanuláshoz
- A tanfolyam tananyaga, Olga és a csapatunk tagjai segítségével olyan nyugalmi állapotba kerültem, amit innentől fogva bármikor elő tudok húzni az életemben, és ebből erőt tudok majd meríteni
Új kultúrát és embereket ismertem meg
Milyen környezettudatos lépéseket tett a mobilitása során, milyen jó gyakorlatokat látott?
- Amikor átléptük a magyar határt, az osztrák oldalon az autópálya mellett – ameddig a szem ellátott – szélturbinák dolgoztak hosszú kilométereken keresztül
- A repülőből ugyanilyen szélturbinákat láttam az Alpokban, Marokkó partjainál, illetve Tenerifén is
Amikor az utolsó napomon beszélgettem a helyi lakos Vincente-vel Puerto de la Cruz-ban, nem értette, hogy miért vettem részt ezen a stresszkezelési tanfolyamon – elmondása szerint ő sohasem stresszes, mert imád élni
Mennyire érezte magát felkészültnek a mobilitás előtt –
(Írjon mellé egy 1-5 ig számot – 1 : egyáltalán nem éreztem magam felkészültnek, 5 – nagyon felkészültnek éreztem magam)
Mennyire érezte magát felkészültnek a mobilitás után –
(Írjon mellé egy 1-5 ig számot – 1 : egyáltalán nem éreztem magam felkészültnek, 5 – nagyon felkészültnek éreztem magam)
Erasmus+ KA1 mobilitási projektek – egyéni beszámoló – 2021
Név: Vargáné Zsadányi Éva
Beosztás: oktató
Intézmény: Közép-magyarországi ASzC Táncsics Mihály Mezőgazdasági Technikum, Szakképző Iskola és Kollégium
A mobilitás adatai
Mobilitás típusa: szakmai továbbképzés
Továbbképzés címe: Iceland – landscape and legends
Fogadó intézmény neve: Chain foundation,
Fogadó intézmény típusa: egyéb, éspedig: Non-profit alapítvány
Fogadó ország: Izland
Munkanyelv: angol
Mobilitás időtartalma: 6 munkanap
Tanulmányi eredmények:
Az elvárt tanulási eredmények meghatározása a mobilitás tervezési szakaszában (pályázat)
A tanfolyam alatt az izlandi ’saga’-t tanulmányozzuk. Utazásokat teszünk azokra a történelmileg fontos helyekre, amelyek kapcsolatba hozhatók ezekkel a legendákkal. Izland déli partjait utazzuk körbe, amelyek nem csak a legendák, de történelmileg is meghatározó szerepet töltenek be az ország életében. Felkeressük az ország leghíresebb költőjének sírját. Megismerkedünk az ősi kultúra egy részével. Dráma órákat tartunk, ahol megjelenítjük az egyik ’saga’ történetét néhány jeleneten keresztül. Lefordítunk egy jól ismert verset a saját anyanyelvünkre. A kurzus folyamán meglátogatott helyek egyikéről rajzot vagy festményt készít mindenki, megpróbáljuk ezzel az eszközzel kifejezni érzéseinket.
A tanulási eredmények értékelése a mobilitás után
Gyönyörű országgal ismerkedhettünk meg a tanfolyam ideje alatt. Betekintést kaptunk a történelmébe, kultúrájába és az emberek gondolkodás módjába a művészeten keresztül.
A tanfolyamra felkészülés alatt helyi legendákat gyűjtöttem össze és feltöltöttem kurzus weboldalára. Ez alatt megtanultam egy új szöveg és képszerkesztési módot. A művészetek különböző formáinak a beintegrálása a tanítási-tanulási folyamatba egy új kihívást jelent számomra. Versfordítás és az érzelmek kifejezése képi formában jól beilleszthető az angol nyelv tanításába.
Jó volt úgy érezni, hogy a hosszú évek tanítási gyakorlata után is befogadok tőlem idegennek hitt módszereket. A dráma játék nagyon hatékony módszer lehet a nyelv elsajátításában.
Hogyan alkalmazhatóak a mobilitás során megszerzett tanulási eredmények a saját munkámban, illetve a küldő intézmény gyakorlatában?
Az angol nyelv tanításába jól beilleszthető a tanfolyamon megismert és alkalmazott dráma játék. Egy-egy szituáció eljátszása, megjelenítése és rövid szövegek megtanulása színesíti az órákat és motivációt jelent sok tanuló számára.
A versfordítás nem gyakran használt forma a nyelvoktatásban, de úgy tűnik, hogy van létjogosultsága. Szótanulás, szinonimák keresése gazdagítja a szókincset. Talán ez egy olyan terület, amely néhány gyerek számára a sikeres nyelvtanulást jelenti.
További információ: Az iskola és a világ TKA, 2016.
06/12 –megérkezés, találkozás a csoporttagokkal
- bemutatkozás, a tanfolyam programjának ismertetése és a feladatok kiosztása
- közös vacsora
06/13- Reykjavik séta,ismerkedés a város nevezetességeivel, történelmével
- a mondával kapcsolatos helyek felkeresése
- Bevándorlási múzeum ’Landnámssýning’
06/14- ’Arany körút’. Az Eurázsiai határ
- Þingvellir National Park az első országgyűlés helyszine, a költő sírja
- Geysir
- Gullfoss –vízesés-monda
- átkelés a Vestmannaeyjar szigetre
- közös vacsora
06/15 – ’Njal Saga’ nyomában
- az izlandi költészet egy vulkán tetején
- ’Njal Saga’ –dráma óra és előadás előkészítése, próba
- pogány-keresztény; törvény- vérbosszú
06/16 – Njal világa –Izland mondái
- dráma workshop- Njal saga előadás Herjólfsdalur festői helyszínén.
- utazás vissza Reykjavikba
06/17- Modern Művészeti Múzeum
- európai értelmezése az izlandi világnak rajzok, festmények segítségével
Értékelés
- Tanúsítványok kiosztása
- Búcsú
Milyen előkészületek tett a mobilitás előtt, hogyan készült fel a külföldi programra?
A mobilitási pályázathoz feltérképeztem, hogy milyen módszertani kurzusokat ajánlanak és kiválasztottam azt, amelyik személyes fejlesztési céljaimnak leginkább megfelelt. A jelentkezés visszaigazolását követően megvásároltam a repülőjegyet és elkezdtem megtervezni a szabadidő hasznos eltöltését, illetve az országon belüli utazások lehetőségeit. (Térkép, menetrendek, szállásajánlatok, nyitvatartási idők tanulmányozása, stb.) A programok körvonalazását követően szállást foglaltam, majd felvettem a kapcsolatot a Chain foundation szervezőjével és befizettem a kurzusdíjat.
A tanfolyam szervezőitől kapott feladatokat megcsináltam. Felkutattam a helyi mondákat és ebből készítettem a weboldalra egy összefoglalót. Elkészítettem egy rövid bemutatkozást és feltöltöttem a megadott weboldalra.
Kiválasztottam a szerepet a drámában és elolvastam az ehhez kapcsolódó legendát és történelmi hátteret. Folyamatosan nyomon követtem a tanfolyam többi résztvevőjének a munkáját és bemutatkozását.
Az indulásig utasbiztosítást kötöttem és további ismereteket szereztem az ország kulturális, nyelvi és földrajzi sajátosságait illetően. Munkahelyemen tanulmányi szabadságot vettem ki a továbbképzés idejére.
Személyes kapcsolat útján egy magyar család fogadott. Természetesen fizettem, de a száálás , étkezésen felül rengeteg dologban segítettek. segítségükkel sokkal többet kaptam ettől a mobilitástól, mint egyébként. Volt egy másik szállás is,a Westman szigeten. Puffin Nest Capsule. Utópisztikus élmény volt. A fogadó intézmény nem segített a szállásfoglalásban.öveges értékelés
A Wizzair szolgáltatásait vettem igénybe. Drága volt,de kényelmesen utaztam, különösen haza felé.
Nehézkesen indult a kapcsolat felvétel, de aztán több csatornán folyt a kommunikáció.(Signal, email)
Szervezésben nem jeleskedtek, de a helyszínen dolgozók segítőkészek voltak. Érdekes, tartalmas programokat állítottak össze.
Sok élményt, tapasztalatot és barátot találtam.
Szívesen megyek velük legközelebb is.
A képzés vezetői szakmailag jól felkészültek voltak, a tanfolyamnak megfelelő programokat, utazásokat, workshopokat és előadást szerveztek. Hely ismeretük nem volt tökéletes.
Segítőkészek és kedvesek voltak.
Nagyon változatos, sok információt adó és értékes programok voltak. Mindent kihoztak abból, ami egy hét alatt adható.
Nemzetközi startégiára vonatkozó javaslatok
Az Erasmus programok többségében az egy országból érkezők száma egynél több, kivéve Magyarországot. Ez nem segíti elő, hogy az angol nyelv legyen az egyetlen, amit használunk. Jellemzően az azonos országból érkezők közös szabadidős programot szerveznek. Így történt most is.
Ennek ellenére szövődtek barátságok ér remélhetőleg a jövőben akár közös munkában is folytatódhat.
Közös szállás és étkezés biztosítása előmozdítaná a nemzetközi kapcsolatok, együttműködések kialakulását.
Legnagyobb eredmények, személyes sikerek
Részt vettem egy ősi színdarab feldolgozásában és előadásában. Angolul adtam elő egy színdarab részletet.
Fordítottam egy izlandi verset és egy vulkán tetején adtam elő.
Milyen környezettudatos lépéseket tett a mobilitása során, milyen jó gyakorlatokat látott ?
Izland élő példa az környezettudatos életmódra. A természetes forrásai és annak megőrzése példaértékű.
Fűtésre, energiatermelésre használják a természetes forrásokat.
Az állattartásban törekszenek a természetes körülményeket megteremteni a tenyésztés során is. Mivel ilyen jellegű iskolában dolgozok ezek követhető gyakorlatok, amelyekről tájékoztatást nyújtok az intézményben.
Kérjük a program eredményeinek hatékony megosztása érdekében töltse ki a lenti névtelen kérdőívet (18 db választásos kérdés – 3 perc):
2022.08.21-27.
B2 INTENSIVE ENGLISH INTERMEDIATE COURSE. IMPROVING YOUR LEVEL FROM B1 TO B2, nyelvi továbbképzés
Közép-magyarországi ASzC Varga Márton Kertészeti és Földmérési Technikum és Kollégium
Mobilitás értékelése
Az egyik legkedveltebb időszakban volt a tanfolyam, így kevés szállás volt elérhető, az is nagyon drágán. Végül sikerült egy nagyon kedves családnál szállást találnom 40 percre Reykjavíktól.
A kiutazás zökkenőmentes volt.
Reggelente a szállásadóm bevitt kocsival a városba és haza is vitt a programok végeztével.
Ahová lehetett, gyalogosan közlekedtem a városban, hogy jobban megismerjem a települést és kultúráját.
A fogadó intézmény spanyol, így a kurzusokat, nyitó és záróprogramokat különböző belvárosi szállodák termeiben tartotta.
Nyelvtanárunk kitűnő volt, az intézmény kiküldött kapcsolattartója Izlandon elvégezte a feladatát. De a felkészülési időszak alatt megkésve válaszolt az e-mailekre, mely megnehezítette az ügyintézést.
A kurzust vezető nyelvtanárunk kitűnő volt, nagyon felkészült és kedves, segítőkész.
Az intézmény kiküldött kapcsolattartója Izlandon elvégezte a feladatát. De a felkészülési időszak alatt megkésve válaszolt az e-mailekre, mely megnehezítette az ügyintézést.
A program összességében jól szervezett volt. A nyelvi kurzus anyaga színvonalas, változatos és élvezetes volt.
A kötelező tanfolyamon felül kínált délutáni programok jó lehetőséget adtak a város és környéke megismerésére.
Nemzetközi startégiára vonatkozó javaslatok
A nyelvi kurzussal maximálisan meg voltam elégedve. A kiutazás előtti hónapokban a kapcsolattartó nem, vagy megkésve válaszolt leveleimre.
Ezt a képzést javasolni tudom mindenkinek, aki a kurzus bemenetéhez megfelelő szintű angol tudását szeretné fejleszteni.
Legnagyobb eredmények, személyes sikerek
Az angol igeidők és nyelvtani szabályok felelevenítésével úgy érzem nyelvtani szempontból sokkal helyesebben beszélek angolul.
Új kollegiális kapcsolatokra tettem szert.
Nagy örömömre szolgált, hogy kurzusvezetőnk megdicsérte angol kommunikációs fejlődésemet.
Milyen környezettudatos lépéseket tett a mobilitása során, milyen jó gyakorlatokat látott?
Ha tehettem, gyalog közelítettem meg a látogatási célom a városon belül.
Izland ügyel a tisztaságra.
Az ország energiáját, meleg vizét és fűtését is majdnem 100 százalékosan megújuló, környezetbarát geotermikus energiából nyeri.
A háztartások szelektíven gyűjtik a szemetet.
Izland korlátozza a halászatot és vadászatot a környezet- és a természetvédelem szempontjait szem előtt tartva.
Mennyire érezte magát felkészültnek a mobilitás előtt –
(Írjon mellé egy 1-5 ig számot – 1 : egyáltalán nem éreztem magam felkészültnek, 5 – nagyon felkészültnek éreztem magam)
Mennyire érezte magát felkészültnek a mobilitás után –
(Írjon mellé egy 1-5 ig számot – 1 : egyáltalán nem éreztem magam felkészültnek, 5 – nagyon felkészültnek éreztem magam)
2022.07.11-16.
Tablets and Smartphones: Using Mobile Devices as Educational Tools, módszertani továbbképzés
Közép-magyarországi ASzC Táncsics Mihály Mezőgazdasági Technikum, Szakképző Iskola és Kollégium
Mobilitás értékelése
Szuper helyen volt a hotel, Firenze szívében. A reggeli egyszerűen fantasztikus volt, amit minden reggel a dóm harangjátéka mellett élvezhettem a belső udvaron. Csak ajánlani tudom, nem volt hangos az utca zaja éjjel, annak ellenére, hogy az egyik legközpontibb helyen volt. A légkondicionálás, a tisztasága is kifogástalan volt. Szóval csak ajánlani tudom a Hotel De Lanzit!
Sajnos a vonatközlekedés nagyon nehézkes volt a sztrájk miatt. Vasárnap érkeztem, és az összes regionális vonat járatait gyakorlatilag törölték. Elkezdtem buszt keresni pár sorstársammal, akikkel együtt várakoztunk. A busz indulási helyszíne több km-re volt és a sztrájk miatt beteltek a járatok. Végül 2 órás várakozás után sikerült egy IC járatra foglalnom helyet. Viszont az IC egy külső megállóban állt meg Firenzében, emiatt taxit kellett fognom ahhoz, hogy éjjel 11-re a hotelben legyek. Tehát ez az utazás nem mondható kellemesnek, de ennek ellenére én pozitív kalandként éltem meg.
Visszafelé szerencsére nem volt sztrájk, így zökkenőmentesnek mondható hazautam volt.
A szervezés rendben volt és az iskola dolgozói kiemelkedően kedvesek, segítőkészek voltak.
A Teacher Academy nagyon szimpatikus szervezetnek tűnt nekem, mindent pontosan megszerveztek. Mindenben segítettek, friss vízzel és kis ennivalóval is kedveskedtek az órák közben. Szép környezetben van az épület.
A kurzusvezető nagyon kedves és felkészült volt! Lelkiismeretesen vezette le a tanfolyamot.
Szerintem minden oktatónak tudnia kellene mennyire hasznosak a digitális eszközök az oktatásban, ezért mindenkinek csak ajánlani tudom!
Nemzetközi startégiára vonatkozó javaslatok
A digitális eszközök, applikációk alkalmazásával hatékonyabban tudjuk motiválni a diákokat, elősegíteni tanulási kedvüket, ezzel csökkenthető a lemorzsolódás aránya is.
Legnagyobb eredmények, személyes sikerek
A legnagyobb siker számomra az, hogy a megtanult applikációkat már most hasznosan alkalmazom az oktatásban. A diákok pedig nagyon örülnek neki.
Személy szerint nagyon boldog vagyok, hogy Firenzét megismerhettem. Rengeteg szépséget láttam, finom ételeket próbáltam, szeretnék újra visszamenni, mivel még rengeteg helyre nem tudtam ellátogatni.
Milyen környezettudatos lépéseket tett a mobilitása során, milyen jó gyakorlatokat látott?
Környezettudatos lépés volt részemről, hogy gyalog jártam a kurzusra, és igyekeztem nem használni feleslegesen a hotel légkondicionáló berendezését.
Mennyire érezte magát felkészültnek a mobilitás előtt –
(Írjon mellé egy 1-5 ig számot – 1 : egyáltalán nem éreztem magam felkészültnek, 5 – nagyon felkészültnek éreztem magam)
Mennyire érezte magát felkészültnek a mobilitás után –
(Írjon mellé egy 1-5 ig számot – 1 : egyáltalán nem éreztem magam felkészültnek, 5 – nagyon felkészültnek éreztem magam)
Erasmus + KA1 Szakképzési pályázat
Közép-magyarországi-Agrárszakképzési Centrum
40 kiutazó diák, 14 kísérő személy (összesen 54 kiutazó)
Támogatás összege: 181.890 EUR
Projekt kódja:2020-1-HU01-KA116-077869
Téma: Készségek, képességek és kompetenciák fejlesztése külföldi gyakorlatokkal – 2020/2021
Időszak: 2020.08.01 – 2022.10.31.
Célország: Dánia
Gyakorlat jellege: mezőgazdasági gépész szakmai gyakorlat
Fogadó Intézmény: Green Academy
Időtartam: 10 hét
Időpont: 2022.08.01-2022.10.07.
Résztvevők száma: 20 diák + 6 fő kísérő személy (Börzsönyi Gábor Zoltán, Börzsönyi Tünde Márta, Gemela Márton, Kovács Anita, Szabó Krisztián, Kusnerik Erika)
Szakma: mezőgazdasági gépész
Résztvevők neve:
- Bedő Norbert
- Bozsán Ármin László
- Buzás Márk
- Etzl István Péter
- Gemela Anna
- Ghidán Boldizsár
- Hock Edina
- Keszléri Áron
- Kispál Kornél
- Kiss Zoltán Balázs
- Könyves-Tóth Balázs Albert
- Merész Pál György
- Mezei Rebeka Dóra
- Müller Péter
- Nagy Gergő
- Páni Liza
- Papp Kristóf
- Saliga Mihály András
- Szilágyi Gergő Dominik
- Zupka Zsombor
Kísérő tanár beszámolója itt érhető el
Célország: Dánia
Gyakorlat jellege: parképítő szakmai gyakorlat
Fogadó Intézmény: Green Academy
Időtartam: 10 hét
Időpont: 2022.08.01-2022.10.07.
Résztvevők száma: 20 diák + 8 fő kísérő személy (dr. Keszy-Harmath Dániel, Czeglédi Csaba, Skola István, Kaszab László, Bujdosó Tünde, Dallan Troyer, Dublinszki-Boda Brigitta, Merényi Eszter)
Szakma: kertésztechnikus, parképítő és fenntartó
Résztvevők neve:
- Barizs Tamás
- Bándy Lilla
- Boldizsár Dominika
- Fekete Sára Eszter
- Gyarmati Lilla Julianna
- Halasy Virág
- Huszár Gergely
- Kókai Edit Boglárka
- Kővári Laura
- Králik Márton
- Lik Gergő
- Megyeri Bendegúz Kolos
- Nagy Sebestyén
- Ofella Bence
- Papp Gréta
- Rigó Máté
- Shinwari Obaidullah
- Szabó Gellért
- Takács Zsuzsanna
- Zátrok András