Sajtóközlemények:
Nyitó sajtóközlemény – „Agrárszakképzés átfogó oktatási fejlesztése a Közép-magyarországi régióban”
A szakképzési intézményrendszer átfogó fejlesztése” című pályázati felhívásra benyújtott VEKOP 8.6.3-16-2017-00004 azonosítószámú„Agrárszakképzés átfogó oktatási fejlesztése a Közép-magyarországi régióban”című pályázata vissza nem térítendő támogatást nyert.
Lezajlottak az NSZFH mérések minden iskolában 2020.09.14-2020.09.21 között
A GINOP-6.2.2. kiemelt projekt keretében 2020 őszére tervezett országos kompetenciamérés rendben lezajlott a Közép-magyarországi konzorcium minden érintett tagjánál és megvalósítási helyszínén 2020.09.14-2020.09.21 között.
2019/2020-as tanév kimeneti mérését a „volt” 9. osztályosok körében, és a 2020/2021-es tanév bemeneti mérését az új 9. osztályosok körében, együtt szervezte meg a GINOP-6.2.2-VEKOP-15-2016-00001 sz. kiemelt projekt. Az “éles” mérés előtt a diákoknak lehetősége volt a típusfeladatokat előzetesen gyakorolni, így fel tudtak készülni a kihívásokra. A mérés matematikai és szövegértési készségeiket mérte, melyről részletes eredményeket és értékelést az NSZFH fog nyújtani a résztvevő iskoláknak.
A Damjanich János Gimnázium és Mezőgazdasági Szakképző Iskola a 2020/2021 tanévben már csak gimnáziumi évfolyam indítására kapott engedélyt, így az ő esetükben a mérés már csak idén utoljára valósult meg, a kimenő rendszerű 10-ik osztályban.
Attitűdmérések a VEKOP-8.6.3-16-2017-00004 pályázat keretében
A VEKOP-8.6.3-16-2017-00004 pályázat keretében a konzorcium által vállalt feladat a projekt időszakban, minden év elején a 9-ik osztályosok tanulói attitűd mérése, ami 2020. október 1-ig megtörtént a konzorcium 10 intézményében.
A Közép-magyarországi Agrárszakképzési Centrum projektje 2018. augusztus 01.-2020. október 29. között közel 270 millió forint vissza nem térítendő támogatási összegből került megvalósításra az Európai Szociális Alap hozzájárulásával.
A VEKOP-8.6.3-16-2017-00004 pályázat keretében a konzorcium által vállalt feladat a projekt időszakban, minden év elején a 9-ik osztályosok tanulói attitűd mérése, ami 2020. október 1-ig megtörtént a konzorcium 10 intézményében.
„Agrárszakképzés átfogó oktatási fejlesztése a Közép-magyarországi régióban”
VEKOP-8.6.3-16-2017-00004
Kedvezményezett: Közép-magyarországi Agrárszakképzési Centrum – 1062 Budapest, Andrássy út 63-65.
A projekt az Európai Szociális Alap és Magyarország költségvetése társfinanszírozásában valósul meg.
A projekt megvalósítási időszaka: 2018.08.01. – 2020.10.29.
A projekt elszámolható összköltsége: 269 405 478 Ft
A támogatás mértéke: 100 %
Konzorciumvezető: Közép-magyarországi Agrárszakképzési Centrum – 1062 Budapest, Andrássy út 63-65.
Konzorciumi tagok:
- Török János Református Mezőgazdasági és Egészségügyi Technikum és Szakképző Iskola – 2700 Cegléd, Széchenyi út 16.
- Damjanich János Gimnázium és Mezőgazdasági Szakképző Iskola – 2760 Nagykáta, Dózsa György utca 26/A.
Megvalósítási helyszínek:
- Közép-magyarországi ASzC Bercsényi Miklós Élelmiszeripari Technikum, Szakképző Iskola és Kollégium – 1106 Budapest, Maglódi út 4/b.,
- Közép-magyarországi ASzC Táncsics Mihály Mezőgazdasági Technikum, Szakképző Iskola és Kollégium – 2600 Vác, Telep u. 2-4.;
- Közép-magyarországi ASzC Varga Márton Kertészeti és Földmérési Technikum és Kollégium – 1149 Budapest, Mogyoródi út 56-60.;
- Közép-magyarországi ASzC Dr. Szepesi László Mezőgazdasági Technikum, Szakképző Iskola és Kollégium – 2081 Piliscsaba, József Attila u. 4.;
- Közép-magyarországi ASzC Pesti Barnabás Élelmiszeripari Technikum és Szakképző Iskola – 1062 Budapest, Andrássy út 63-65.;
- Közép-magyarországi ASzC Magyar Gyula Kertészeti Technikum és Szakképző Iskola – 1106 Budapest, Maglódi út 8.;
- Közép-magyarországi ASzC Pálóczi Horváth István Mezőgazdasági Technikum, Szakképző Iskola és Kollégium – 2377 Örkény, Fő u. 5.;
- Közép-magyarországi ASzC Toldi Miklós Élelmiszeripari Technikum, Szakképző Iskola és Kollégium – 2750 Nagykőrös, Ceglédi út 24.
A projekt műszaki tartalma: Az Agrár szakképzés átfogó oktatási fejlesztése a Közép-magyarországi régióban c. projekt keretében pályázó szervezet konzorciumot hoz létre.
A projekt keretében a 10 iskola és 1 konzorciumvezető együttműködésben megvalósítja mindazokat a tevékenységeket, melyeket a VEKOP-8.6.3-16. felhívás megfogalmaz kötelező feladatként, továbbá a választható tevékenységek tekintetében is megvalósít feladatokat.
A projekt célja a konzorciumba tartozó tagok és megvalósítási helyszínek átfogó pedagógiai, oktatási fejlesztése azokon a területeken, melyeken szakoktatást végeznek. Az átfogó fejlesztéssel a tagok a végzettség nélküli iskolaelhagyás csökkenését kívánják elérni a lemorzsolódás visszaszorításával. A szociális háttér feltérképezésével, részletes cselekvési terv kidolgozásával a diákok számára a legmotiválóbb és leginkább megvalósítható tevékenységekkel segítjük a kudarcélmények csökkenését, támogatást nyújtva azok feldolgozásához. Nem csak a jól megszervezett pedagógiai továbbképzések, tananyagfejlesztések, hanem a diákok mindennapi közösségi munkájának, szociális kapcsolatainak támogatása is fontos cél. Mindezek alapján szakmai tartalmat tekintve az alábbiakat tartjuk szem előtt:
A projekt céljai a teljesség igénye nélkül: Jelen beavatkozás célja a HÍD programban, illetve a szakképzésben tanulók alapkészségeinek fejlesztése, a szakképzés eredményesebbé tétele, az iskolai teljesítmény növelése, valamint az egész életen át tartó tanulásra – ennek részeként az érettségi vizsgát adó képzésbe lépésre – való képessé tétel érdekében.
A projekt részletes céljai:
- Az életpálya-építés központba helyezése, a karrier tanácsadás és a pályaorientációs eszközök felhasználásával.
- Modulrendszerű tananyag kialakítása, sok választható elemmel, rugalmas, az egyéni tanulási utakat támogató, a tehetséggondozást segítő, gyakorlati, tantermen kívüli, epochális, projekt alapon megszervezett képzési rendszer működtetése
- Kompetencia alapú program kialakítása, az alapkészségek és a releváns kulcskompetenciák eredményes, hatékony fejlesztése.
- A kilencedik osztályban történő lemorzsolódás megelőzése a tagintézményi sajátosságokra épülő egyedi beszoktató program kidolgozásával és bevezetésével,
- A kilencedikes tanulóknak és a kilencedikeseket oktató tanároknak nyújtandó komplex szolgáltatások kiépítése, mely szolgáltatások lehetővé teszik a kihívásokban leírt tanulói nehézségek leküzdését,
- Az alapkészségek fejlesztését és az interaktív, bevonásra épülő módszertani fejlesztések bevezetését segítő programok indítása a tagintézményekben,
- A felsőbb évfolyamokban a tehetséggondozás és a végzősök továbbtanulási, munkába helyezési támogató programjának kidolgozása,
- A tagintézmények közösségfejlesztési és személyiségfejlesztési tevékenységeinek támogatása
Projekttel kapcsolatos további információk:
Tóth Judit Emma, szakmai vezető
e-mail: toth.judit.emma@kmaszc_admin
telefon: +36 30 203 9576
A projekt az Európai Szociális Alap és Magyarország költségvetése társfinanszírozásában valósul meg.