Örömmel értesítünk minden érdeklődőt, hogy a Miniszterelnökség Családokért Felelős Tárcanélküli Miniszter megbízásából az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő által meghirdetett, „Innovatív tanulási környezet kialakítása és komplex tehetségsegítő programok megvalósítása” című pályázati kiírásra benyújtott, NTP-INNOV-21-0288 pályázati azonosítón nyilvántartásba vett „Lúdtollnokok III.” című pályázatunk a Támogató hivatalos döntése alapján elnyerte a vissza nem térítendő támogatást.
A Centrum jogelőd intézményében (Közép-magyarországi Agrárszakképző Központ) a 2015/2016-os, valamint a 2016/2017-es tanévben az NTP-KKI-B-15-0016 és az NTP-KKI-16-0019 számú nyertes pályázatok lehetővé tették egy komplex diákújság projekt megszületését. Célunk akkor egy agrárszakképzésben tanuló diákokból álló szerkesztőség felkészítése és megteremtése volt, akik képesek egy agrárdiákoknak szóló országos sajtótermék létrehozására. Az említett két tanévben a programban résztvevő diákok együtt megálmodták és életre hívták, sikeresen működteték a Magirat magazint.
A 2021/2022-es tanévben megvalósítani kívánt elképzelésünk, hogy az akkor létrejött és professzionálisan működő programot felélesszük, valamint új köntösbe bújtassuk. A Centrum diákjaiból álló szerkesztőség az elkövetkezendő hónapok során zajló koncentrált műhelymunka eredményeként egy nyomtatott intézményi kiadású sajtóterméket állít majd elő, amely a szakmai, nyelvi, vizuális és IKT kompetenciák mentén a társadalmi hasznosság, a teljes értékű életpálya irányába vezeti a diákokat, túlmutatva egy iskola határain, a Közép-magyarországi régió agrárszakképzési intézményeire fókuszálva. A program célja a Közép-magyarországi Agrárszakképzési Centrum iskoláinak diákjaiból egy olyan felkészült, kreatív, önállóan is működőképes szerkesztőség felállítása, amely a későbbiekben a Centrum polgárságának szóló folyóirat létrehozására képes.
A program megvalósítása során olyan alapelvek dominálnak majd, mint a tanulói tevékenységre építés, a kritikai gondolkodás fejlesztése, a nyitottság és sokszínűség, valamint az együttműködő képesség edukációja. A pályázati programban vázolt és választott munkaformák folyamatosan fenntartják a differenciálás lehetőségét, a diákok változatos tevékenykedtetését. Az egyéni fejlődési lehetőségek kiaknázása mellett folyamatosan törekedni fogunk a kooperativitásra, az együttes teljesítmény létrehozására, valamint a távolléti, online térben megvalósuló programelemekre is. A tematika felépítése a média szerepétől, lehetőségeinek megismerésétől a műfajokon át vezet a szerkesztőségi munka megtapasztalásáig. A módszertan az új ismereteket mindig gyakorlati feladatokon keresztül közvetíti, így a foglalkozások a tanulást és alkotást egységben kezelik. Ennek eredményeként létrejönnek majd azok a cikkek, riportok, publicisztikák, amelyek a Centrum közösségének szóló magazin első számának vázaként fognak szolgálni.
A program elindításának előkészületei már megkezdődtek, így a Centrum iskoláinak érdeklődő diákjai hamarosan benyújthatják jelentkezésüket, hogy részt vehessenek az idei és jövő évi Magiratos kalandokban.
Hogy mire számíthatnak a tanulók a jelentkezés után? Játékos közös tanulásra egy szuper csapat tagjaként, valamint a média területéhez kapcsolódó szórakoztató, jó társaságban megvalósuló programelemekre.
Ízelítőként következzen a 2016. évi Magirat csapatának kisfilmje: